Panevėžys pristato naująjį miesto ženklą: „Panevėžys. Kaip mes“
Panevėžys žengia į naują komunikacijos ir tapatybės formavimo etapą. Balandžio 25-ąją miesto bendruomenei ir visuomenei pristatomas naujasis miesto ženklas – „Panevėžys. Kaip mes“. Tai ne tik šūkis ar logotipas – tai šiuolaikiškas miesto identitetas, atspindintis panevėžiečių kūrybiškumą, darbštumą, ambicingumą, pagarbą tradicijoms ir drąsą kurti ateitį.
Naujasis ženklas žymi kryptingą miesto žingsnį – siekį būti dar geriau matomu tiek nacionalinėje, tiek tarptautinėje erdvėje, atpažįstamu, aiškiai save pristatančiu ir įtraukiu bendruomenei.
„Turėti aiškią miesto vizualinę tapatybę – šiandien ne prabanga, o būtinybė. Miesto ženklas – tai bendruomenės vertybių atspindys, kvietimas veikti, stiprinti ryšį su miestu ir vienas kitu. Džiugu, kad panevėžiečiai tiki savo miestu ir nori būti jo sėkmės dalimi – būtent tai ir veda Panevėžį į priekį. Juk Panevėžys – tai mes. Kaip mes“, – sako Panevėžio miesto merė Loreta Masiliūnienė.
Nuo iššūkio – iki naujo veido
Panevėžys ilgą laiką neturėjo vientiso, profesionaliai sukurto vizualinio identiteto, kuris padėtų vieningai reprezentuoti miestą viešojoje erdvėje. Didėjant konkurencijai tarp miestų dėl investicijų, talentų ir turistų, aiški miesto žinutė tampa neatsiejama jo augimo dalimi.
Pastaraisiais metais savo vizualinius identitetus atnaujino ne tik didieji miestai, bet ir daugelis mažesnių savivaldybių – nuo Klaipėdos ir Vilniaus rajono iki Širvintų ar Plungės.
Panevėžio identiteto kūrimo procesas prasidėjo nuo strateginių dokumentų, miesto istorijos analizės, gyventojų apklausų ir fokus grupių. Šiame procese dalyvavo šimtai panevėžiečių. Išgryninta žinia buvo aiški: Panevėžys yra toks, kaip jo žmonės – ambicingas, veržlus, aktyvus.
Upė, jungianti miesto istoriją ir ateitį
Miesto pozicionavimą sukūrė agentūra „The Critical“, o miesto ženklo vizualinį identitetą – dizaino studija „Taktika“.
Kaip pasakoja dizaineris Mantas Rimkus, kuriant ženklą buvo ieškoma natūralios, miestui būdingos simbolikos. Bendruomenės diskusijose ryškiausiai iškilo Nevėžio upės motyvas – kaip gyvybės, vienybės ir judėjimo simbolis. Upės vingis tapo logotipo pagrindu – jis organiškai apgaubia miesto pavadinimą, o skiemenuotas žodžio „Panevėžys“ išdėstymas sukuria sąsają su miesto vardo kilme.
Vizualinėje kalboje vyrauja raudona ir bordinė spalvos, siejančios Panevėžį su jo istoriniu paveldu ir raudonų plytų architektūra. Dinamiškos linijos atspindi miesto energiją, gyvumą ir šiuolaikiškumą.
Daugiau nei ženklas – tai komunikacijos sistema
Pasak Panevėžio savivaldybės Komunikacijos skyriaus vedėjos Rūtos Karčiauskienės, naujasis ženklas taps pagrindu visai miesto komunikacijai.
„Šis prekės ženklas – tai mūsų miesto balsas. Jis kalba apie tai, kas esame ir kuo norime tapti. Tai ne tik logotipas – tai sistema, kuri padės kalbėti vieninga, atpažįstama kalba per visus kanalus – nuo informacinių ženklų ir turizmo leidinių iki socialinių tinklų, investicijų ir renginių komunikacijos. Ir, svarbiausia, tai kvietimas veikti, būti miestą kuriančiu žmogumi“, – sako R. Karčiauskienė.
Prie naujojo identiteto įgyvendinimo aktyviai kviečiamos prisidėti visos miesto įstaigos, verslo įmonės, bendruomenės, nevyriausybinės organizacijos. Kaip pabrėžia Panevėžio plėtros agentūros „Panevėžys NOW“ direktorė Monika Miniotaitė, naujasis vizualinis identitetas yra tik pradžia.
„Sukūrėme tvirtą pagrindą, tačiau viskas priklausys nuo to, kaip šį ženklą įgalinsime toliau. Jis gyvuos tiek, kiek taps mūsų kasdienybės dalimi – pasitinkant turistus, kviečiant investuotojus ar tiesiog didžiuojantis savo miestu, gatve, bendruomene. Tai – ilgalaikės, autentiškos miesto komunikacijos pradžia“, – teigia M. Miniotaitė.
Pirmieji pristatymai – nuo ėjimo varžybų iki gimtadienio šventės
Prekės ženklo pristatymo kampanija jau prasideda. Balandžio 26 d. naujasis identitetas bus matomas ėjimo varžybose palei Nevėžio upę. Vasarą jis lydės panevėžiečius ir miesto svečius „Susitikime penktadienį“ renginiuose, o kulminacija – rugsėjį vyksianti miesto gimtadienio šventė, kurios tema – „Panevėžys. Kaip mes!“.
Planuojama ir komunikacijos kampanija, kurioje per istorijas, vaizdo pasakojimus ir iniciatyvas bus pasakojama, kuo gyvena šiuolaikinis Panevėžys.
Panevėžys. Kaip mes.
Tai mūsų miesto istorija, kurią toliau kuriame – veržliai, atsakingai, drąsiai.
Pristatymą rasite čia
Informacija: Panevėžio miesto savivaldybės komunikacijos skyrius