Kas Panevėžio turizmo sektoriaus laukia toliau?
Pasaulinė pandemijos padariniai bene skaudžiausiai kirto turizmo sektoriui – sumažėjęs kelionių skaičius, atšaukiami užsakymai, tušti viešbučiai ir maitinimo įstaigos – visa tai turizmą paveikė tiek pasauliniu, tiek vietiniu mastu. Turizmo sektoriaus atstovai jau dabar suka galvas, kaip, išgyvenus šią krizę, reikės elgtis toliau. Apie tai, kokių priemonių Panevėžio turizmo atstovai gali imtis jau dabar, siekiant išlikti konkurencingais ir sėkmingais ateityje, Panevėžio plėtros agentūros inicijuotame renginyje „Ar visi iššūkiai virsta galimybėmis? Panevėžio turizmo sektorius šiandien ir rytoj" trečiadienį diskutavo turizmo srities ekspertai.
Į šį virtualų renginį susirinko trys dešimtys Panevėžio turizmo sektoriaus – maitinimo, apgyvendinimo, kelionių, kultūros įstaigų – atstovų, kuriems aktualu sužinoti, kokių pokyčių turizmo srityje galima tikėtis ateinančiais metais. Renginio metu buvo siekiama turizmo sektoriaus atstovams suteikti reikalingos informacijos apie esamą situaciją bei įkvėpti juos ieškoti kūrybiškų sprendimų ateityje.
Ekspertai dalijosi įžvalgomis apie turizmo tendencijas pasaulyje ir Lietuvoje, apie naują pietų dėžučių išvežiojimo verslą pasakojo įmonės „12 O'clock Box" įkūrėjai, o lektorius ir „Kūrybingumo mokyklos" įkūrėjas Tomas Ramanauskas pasidalino įžvalgomis apie komunikacijos tendencijas ateinantiems metams.
Renginyje dalyvavusios Nacionalinės turizmo verslo asociacijos prezidentė Žydrė Gavelienė ir turizmo ekspertė, įmonės „Travel deli" vadovė dr. Vilija Malinauskaitė pabrėžė, kad, pasibaigus pandemijai, turizmo sektorius negrįš į senas vėžes, o turės pradėti nuo naujo lapo. Tam, kad įvyktų pozityvus pokytis, patys turizmo verslai turi aktyviai bendradarbiauti ir įsitraukti į efektyvaus turizmo skatinimą.
„Per šiuos metus mes įgavome tiek daug naujų kanalų viskam nusipirkti, kad turbūt būtų labai naivu tikėtis, kad žmonės grįš iškarto prie tų pačių įpročių, kokie buvo", – įžvalgomis apie pokyčių svarbą kalbėjo ir turizmo ekspertė dr. V. Malinauskaitė.
Ekspertės teigimu, pasikeitus vartotojų įpročiams ir viskam sparčiai keliantis į virtualią erdvę, išskirtinumas ir bendradarbiavimas pasidaro itin svarbus: „Mums svarbu bendradarbiauti ir jungtis į tam tikras grupes, kad galėtume iškomunikuoti savo teikiamas paslaugas. Labai svarbus bendradarbiavimas visos šalies mastu. Turime stipriai inicijuoti pokyčius iš savęs: kuo garsiau kalbėsime apie save – tuo paprasčiau mus bus susirasti, kuo daugiau mes informacijos apie save pateiksime – tuo lengviau mums bus startuoti."
Panevėžio plėtros agentūra, kuri rūpinasi miesto turizmo vystymu, taip pat skatina vietinio turizmo verslų bendradarbiavimą, kurdama iniciatyvas, skirtas vietinio turizmo stiprinimui.
„Savo ruožtu atsižvelgdami į dabartinius COVID-19 iššūkius, susisiekėme su maitinimo, kultūros, turizmo bei kitais verslais ir pateikėme apibendrintus rekomendacijų sąrašus. Juos skelbiame savo internetinėje svetainėje, patardami, kur mieste užsisakyti maisto išsinešimui, kokiomis veiklomis užsiimti per karantiną bei ką Kalėdoms parvežti dovanų iš Panevėžio, pastarąsias įsigyjant iš vietinių kūrėjų ir gamintojų", – sako turizmo projektų vadovė Vilanda Reikalienė.
Siekiant ateityje pritraukti daugiau turistų, Panevėžio plėtros agentūra taip pat ėmėsi naujo projekto „Pramoninio turizmo inicijavimas ir vystymas Panevėžyje" . Agentūra siekia strategiškai spręsti turistų pritraukimo į Panevėžį klausimą ir formuoti turizmo sektoriaus atstovų bendruomenę.
Renginys „Ar visi iššūkiai virsta galimybėmis? Panevėžio turizmo sektorius šiandien ir rytoj" organizuojamas įgyvendinant Panevėžio miesto savivaldybės finansuojamą verslo plėtros sąlygų gerinimo projektą „Aplinkos verslui gerinimas Panevėžyje".