Aukcione moksleiviams – galimybė įsigyti ir išspręsti miesto įmonių siūlomus iššūkius
Antradienį Panevėžio regioniniame STEAM atviros prieigos centre vyko neįprastas renginys – aukcionas moksleiviams, kuriame buvo prekiaujama ne materialais daiktais, o įmonių iššūkiais. Jo organizatoriai, Panevėžio plėtros agentūra „Panevėžys NOW“ ir Panevėžio švietimo centras, trečius metus tradicinėms pamokoms plaukus šiaušiančios miesto įstaigos, šiemet sugrįžo su nauju iniciatyvos formatu – „Pamokos matuojasi Panevėžį: iššūkių serija“.
Pamokos iš mokyklos suolo – į įmones
Šiais metais prie iniciatyvos „Pamokos matuojasi Panevėžį: iššūkių serija“ prisijungė savo iššūkius pasiūliusios šešios Panevėžio įmonės – UAB „HARJU ELEKTER“, UAB „Kriautė“, AB „Panevėžio stiklas“, AB „Panevėžio energija“, UAB „Aukštaitijos vandenys“ ir UAB „IOCO Packaging“.
Spęsdami verslo pateiktus iššūkius moksleiviai susipažins su žiedine ekonomika, spręs tokius klausimas kaip antrinių žaliavų panaudojimas ar energetinių resursus taupymas, vandens buteliuose vartojimo mažinimas bei ieškos tvarių spendimų.
Pasak direktorės iniciatyva naudinga ne tik moksleiviams, bet ir verslui, kuriam svarbu rūpintis reikiamų specialistų ugdymu bei pritraukimu.
Naujas iniciatyvos formatas
Ankstesniais iniciatyvos metais mokytojai dirbdami su pasirinktomis įmonėmis bei įstaigomis kūrė scenarijus, kuriuos vėliau pritaikė pamokų metu – per dvejus metus sukurta bene pusė šimto patirtinio mokymo(si) scenarijų. Iniciatyvos „Pamokos matuojasi Panevėžį: iššūkių serija“ tikslas – sudominti mokinius STEAM mokslais, supažindinti su mieste veikiančiomis įmonėmis bei jų veikla.
Šiais metais pasirinktas naujas formatas – iššūkių serija. Pasak „Panevėžys NOW“ direktorės idėja tokia, jog verslas suformuluoja problemas, su kuriomis jos susiduria savo kasdienybėje. Moksleiviai jų iššūkius „perka“ aukciono būdu, keliauja į įmones, iš arti susipažįstą su jų veikla, iki gruodžio mėnesio juos sprendžia pamokų metu ir pristato baigiamajame renginyje.
Antradienį vykusiame renginyje dalyvavo dvylika moksleivių komandų, kurios varžėsi dėl galimybės įsigyti bent vieną iš šešių galimų iššūkių.
Aukcione iššūkius įsigijo penkių Panevėžio mokyklų moksleiviai:
- UAB „HARJU ELEKTER“ iššūkį įsigijo „Saulėtekio“ progimnazijos moksleiviai,
- UAB „Kriautė“ ir UAB „IOCO Packaging“ iššūkius – Juozo Miltinio gimnazijos moksleiviai,
- AB „Panevėžio stiklas“ iššūkį – Beržų progimnazijos moksleiviai,
- AB „Panevėžio energija“ iššūkį – Pradinės mokyklos moksleiviai,
- UAB „Aukštaitijos vandenys“ iššūkį – „Vilties“ progimnazijos moksleiviai.
Moksleiviams, aukciono metu neįsigijusiems iššūkių, Panevėžio robotikos centras „RoboLabas“ įsteigė prizus – suteikė galimybę apsilankyti „RoboLabo“ edukacinėje veiklose.
Panevėžio švietimo centro direktorė Asta Malčiauskienė pabrėžė, kad „Pamokos matuojasi Panevėžį: iššūkių serija“ iniciatyvos nauda – didžiulė.
„Pati didžiausia nauda yra bendrystė tarp švietimo ir verslo. Šios jungtys padeda vaikams pamatyti, koks puikus yra mūsų miestas“, – teigė A. Malčiauskienė.